حضرت زینب (س)،پرهیز از ناامیدی، درس از طبیعت (سوره حمد)

بسم ا… الرحمن الرحیم

حضرت زینب (س) سرچشمه عشق و وفاداری، از محالات است كه دستِ رد به سینه دوست داران آل رسول بزنند. سعی كنیم با این بزرگوار عهد و پیمان ببندیم. ایمان دارم كه مربی حضرت یعقوب (ع) و حضرت ایوب (ع) بی تردید حضرت زینب (س) است. دنبال حق رفتن، اوج گذشت و نهایت ایثار حضرت زینب (س) بودند. حضرت زینب (س) از تمام زندگی و از تمام اولادشان به خاطر عشقشان گذشتند. این بانوی بزرگ مظهر شجاعت و شهامت هستند. اشك ریختنمان هم باید حساب شده باشد و بدانیم برای ضعف خودمان اشك می ریزیم یا برای عشق. اگر اشكی داشته باشیم كه ما را ضعیف جلوه دهد قطعاً این ضعف ها می تواند خصلت ما شود. وقتی مسئله به مراد و مریدی می رسد چقدر زیبا از امام خود تبعیت می كند. حضرت زینب (س) اگر 50 سال زجر را از هر نوع تحمل كردند و خم به ابرو نیاوردند برای این بود که به ما بیاموزدند، اگر می گوییم شیعه و رهروی علی(ع) هستیم ضعف نباید در ما ظهور پیدا كند.

ناامیدی و یأس در رهروی علی(ع) راه ندارد. اگر ناامید شدیم بدانیم كه هنوز عاشق واقعی نیستیم. ما زمانی می توانیم رضایت این عزیزان را جلب كنیم كه ببینند راهمان را درست طی می كنیم. ما می توانیم تمام الگوهای عملی كه ائمه به ما داده اند را در خود ایجاد كنیم. عشق پاك است، عین خاك كه ناپاكی را نمی پذیرد. در عشق فقط و فقط صداقت است و در آن ناپاكی راه ندارد.

سعی كنیم به اولادمان كه در راه و مسیر ما نیست فشار وارد نكنیم تا آن ها از همه چیز دلزده شوند. سعی كنیم با عملمان آن ها را جذب كنیم، تحملمان را بالا ببریم. كسی كه بدی ما را می گوید می توان تحمل كرد و خدا را شكر كرد كه كسی پیدا شده كه گناهان ما را پاك می كند. مبادا تنها فقط به خودمان فكر كنیم، سعی كنیم همیشه خانواده مان را مدنظر قرار دهیم.

به خانه حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) ابزار عشق می كنیم، همان خانه ای كه منبع عشق است. در سال جدید عشق و راز و نیاز خود را با سادگی تمام بیان نماییم. كافیست كه از روی صداقت از خدا بخواهیم که همه چیز تمام شدنی است جز كرم خداوندی.

به طبیعت بیشتر دقت كنیم و كافیست دریچه دل را باز كنیم و به حمد و ثنای آن ها گوش فرا دهیم. فقط شعار ندهیم كه حمد و ثنا باران رحمت خداست، صدای حمد گیاهانی را كه از زمین بیرون می آیند را می توان شنید، صدای همه گیاهان و جانواران را با گوش جان بشنویم.

اولین مرحله قرارگرفتن در صراط مستقیم است و بعد حركت در وادی عشق و رسیدن به هدف. قضاوت ظاهری هیچ گاه نداشته باشیم و با دید عشق و محبت به همه چیز نگاه كنیم. والسلام….

Check Also

تفسیر سوره دهر

بسم ا… الرحمن الرحیم خاندان عترت رسول از یک نور واحد هستند که هر کدام …