آشنایی با کودک درون

بسم ا… الرحمن الرحیم

نزول نعمت الهی در جاری شدن حقانیت در فكر ، عمل و بیان كسانی كه رسم بندگی برپا كردند ، نیازمند شكر و شادی است و این در حالی است كه تكلیف و وظیفه ی ما را در برابر چنین نعمتی بیشتر و دقیق تر می كند .

هم سو شدن با چنین نعمتی ، ما را مُجاب می كند تا سریعا نظم و انضباط الهی را در خودمان بررسی كنیم و برنامه ریزی كامل و پربار تری را داشته باشیم .

هر چند این نعمت ها، قدم های ما را به سوی مولا و سرورمان ، آقا امیر المومنین (ع) نزدیك و نزدیك تر می كند، اما نباید فراموش كنیم كه به ازای هر گام نزدیك تر شدن، سخت گیری ها نیز در اعمال بندگیمان بیشتر خواهدشد .

كودك درون ما بادبادك مهیا شده ایست كه همواره ،همراهمان ، در جریان هوا گاهی حركت می كند ، شادی به بار می آورد و گاهی اشتباه می کند. اما برای همه ی ما زمانی فرا خواهد رسید كه باید بادبادك وجودی مان را رها كنیم و بند اتصالش را پاره كنیم و این دقیقا زمانی است كه بادبادك وجودمان اوج گرفته و مانعی برای پروازش وجود ندارد .

دقت كنیم تا با بررسی در درون  ، گذشته و بیرونمان ، زمان رها كردن بادبادك وجودمان را گم نكنیم ، چرا كه كمبود ها ، ناملایمات و ضعف هایمان به پیشینه ی مان بر می گردد این در حالی است كه غبار غفلت ما را از رسیدگی و آزاد كردن این ضعف ها و كمبود ها دور كرده است .

هیچ انسانی جانی و مجرم متولد نمی شود. هر كودكی معصوم و پاك، پا به عرصه ی دنیا می گذارد و خداوند هم به حرمت همین تقدس و پاكی ، بر اعمال هر مادری قلم عفو می كشد و همراه تولد فرزند، مادری را متولد می كند. قرار گرفتن در محیط و فراگیری های متفاوت است كه از معصومیت ها ، مجرم و جانی پدید می آورد . و درس های بزرگ است كه هر انسانی لازم است تا به خودشناسی و خودسازی بپردازد تا برای دام شیاطین طعمه نباشد و از معصومیت كودكی اش فرسنگ ها فاصله نگیرد .

بار سنگین كمبود ها و عقده ها را حمل نكنیم ، عقده هایمان را رها و آزاد كنیم تا سبك بارتر حركت كنیم .

روح و جسم ، باید تواما رشد و پیشرفت كند ، روح و جسم  ما زمان زندگی مشتركی را طی می كنند .

انسان توانمند آفریده شده و قادر است تا به كمك نعمت بزرگ مغز ،فرمان بدهد . منشأ توانایی های  انسان ، توانایی خدای بزرگ و قادر مطلق است . دارا بودن همین توانایی همراه كمی تأمل و انگیزه كه به شكل ایمان و باور ما متجلی می شود ، می تواند به راحتی سد مشكلات را از بین ببرد و ما را در مسیر روشن و هموار زندگی و بندگی پیش ببرد .

توانایی توأم با استعانت از كلام الهی و بالاتر از آن ، مقام ائمه و معصومین (ع) كامل ترین و پربار ترین نوع توانایی برای شكوفا شدن و به كمال رسیدن است . همین توانایی هاست كه می تواند در زمان رشد فكری هر انسانی مثبت ها و مورد نیاز ها را جایگزین لغزش ها و منفی ها كند .

به یاد داشته باشیم : ذخیره هایی كه از شنیدن و تلاوت آیات قرآن نصیب ما می شود، بهترین و پر انرژی ترین وسیله برای ساخته و پربار شدن است .

نظم و انضباط همراه با آزادی عمل توأم با انگیزه نیز ابزار پر قدرت دیگری برای پیش بردن سازه ی درونمان است البته آزادی از نوع هدفمند و به دور از آزار دیگران .

بخشش هایمان را كامل كنیم و از آن چه دوست داریم هزینه كنیم و ببخشیم، از آن چه در جان و مال وفكر و معنویاتمان داریم ، ببخشیم .

انفاق رمز بی نظیر موفقیت است .

انفاق می تواند به شكل صله رحم ، شاد كردن دل و ترمیم دل های شكسته تجلی پیدا و ما را همراه و هماهنگ كاروان نور و عشق كند . 

والسلام.

Check Also

کودک درون، بخشش 23-03-98

بسم ا… الرحمن الرحیم یاد کردن از اموات تماماً خیر و منفعت را برای ما …