فضیلت ماه مبارک رجب

بسم ا… الرحمن الرحیم

روزه داری در ماه مبارک رجب برای بخشش از گناهان، پاکسازی خود و قرب الهی بسیار با فضیلت است. صلوات در ماه مبارک رجب می تواند تن و روح خسته را غبار روبی کند. از ماه های رجب، شعبان و رمضان که بسیار با فضیلت هستند، بهره لازم را ببریم.

هر کجا حضرت فاطمه زهرا (س) باشد، حضرت علی (ع) آنجاست و هر کجا حضرت علی (ع) باشد، حضرت زهرا (س) آنجاست. قدر توسل ویژه امسال مان، به این بزرگواران را بدانیم و خوب استفاده کنیم. پنج تن آل عبا سبب آفرینش اند.

در ماه مبارک رجب بدون افراط به دنبال نقطه وصل باشیم. آن چیزی که در قسمت و قدر ما و به صلاح ماست، با توسل، تمرکز و عشق قلبی و خلوص عاشقانه دریافت کنیم، ببینیم، بشنویم و آیات قرآنی را ببینیم. گاهی اوقات سفر در یک آیه قرآنی می تواند، بالاتر از یک سوره و پر از کلیدهای بندگی باشد.

باید رهروان به مرحله سیر و سلوک برسند و دور از دسترس نیست. در خانواده قصور یک عضو می تواند باعث عقب ماندگی و همین طور تلاش و حرکت و عبادت خالصانه یک نفر می تواند، موتور حرکت خانواده باشد. همیشه آماده ی مرگ باشیم و روی اعمالمان را دقت کنیم. عمر به دست خداوند است و هیچکس از زمان مرگ خود آگاه نیست .

فرمان خداوند بر انسان این بوده که خود را حفظ کند. زبان از جمله امانت های الهی بسیار مهم است که باید در حفظ آن کوشا بود. تقدیر و تشکر از رهروانی که چراغ مکتب خانه را با انتخاب درست از مشق عشق روشن نگه داشتند و باعث شدند عطر زیبا از این مکتب خانه استشمام شود. زیبایی مکتب خانه ی عشق را درک کنیم و مراقب باشیم با حرص و طمع و با کبر و غرور این مکتب خانه را آلوده نکنیم و کسی که عامل چنین مسئله ای باشد مطمئن باشد مولایمان جواب این مسئله را خواهند داد. مراقب باشیم که در عصبانیت هایمان فضای مکتب خانه را آلوده نکنیم.

از مولایمان درس بگیریم که در عصبانیت درس صبر می دهند. باید ازین ماه های عزیز و فرصت هایی که خداوند در اختیارمان قرار داده بهره بگیریم و روی این مسئله کار کنیم. از رفتار مولایمان با دشمن خود که سعی داشت ایشان را خشمگین کند درس بگیریم.

هر قدر پیش بروی، دشمنی شیطان بیشتر می شود. نفس هر کسی نقاط ضعف او را بهتر می شناسد و نقاط حساسیت و نقطه شادی و نقطه ی ناراحتی را می شناسد. گاهی اوقات در درون خود، مغرور می شویم و غافل هستیم و اگر آنالیز به درستی داشته باشیم، غرور را می توانیم در خود شناسایی کنیم و خیلی راحت جلوی آن را بگیریم. آیا برای خود آنتی ویروس داریم که اگر نفس اماره وارد شد به موقع، شناسایی کند و جلوی آن را بگیرد؟ داشتن مجموعه ی اطلاعات بسیار مهم است و از شناخت هایمان سرچشمه می گیرد. اگر هدف ها و نیت هایمان طبقه بندی و در وجودمان نهادینه شده باشد، نفس اماره نمی تواند حاکم شود.

“بسیار سفر باید       تا پخته شود خامی”

والسلام….

Check Also

غدیر

بسم ا… الرحمن الرحیم غدیر اعلام عشق بود و حقانیت که برخی علیرغم دیدن این …